Welcome To Arissha Sofea Blog..Its Time For Story..

Halaman

Ahad, 24 Julai 2011

Salji Turun Di Gurun Sahara Dan Kota Madinah


Assalamualaikum dan hye semua..Petang-petang ni tak tahu nak buat apa dan terus mengadap laptop untuk blogwalking. Sedang-sedang khusyuk membaca satu entry tentang tanda-tanda hari kiamat tiba-tiba terjumpa satu entry tentang salji yang turun membasahi gurun sahara dan kota madinah di blog Just 4 U.


Fenomena yang luar biasa ini benar-benar terjadi pada tanggal 13 Januari 2002 di Mesir Arab Saudi. Seperti yang kita sedia maklum, Kota Madinah dan gurun sahara itu panas dan kering kontang. Yang peliknya macam mana boleh turun salji??


Inilah yang dinamakan kuasa Allah S.W.T sebagai salah satu peringatan terhadap hambanya agar segera bertaubat dan beribadat di jalan Allah S.W.T dan mungkin ini lah salah satu tanda bahawa kiamat itu sudah hampir dengan kita semua.

Salji menutupi seluruh kawasan gurun sahara. Semoga peristiwa ini dapat memberi pengajaran dan pedoman agar kita sering mengingati kebesaran dan kekuasaan Allah S.W.T. Betapa agung dan besarnya kuasa Allah S.W.T yang merupakan pencipta seluruh alam semesta ini.


Thanks for reading..=)







8 comments:

ain najwa on 24 Julai 2011 11:29 PTG berkata...

nih yg trbaru ke???bkn dah lame ke cter gurun sahara trun slji nh??heeee..just asking:)

Nizam Ijam on 24 Julai 2011 11:34 PTG berkata...

haa?? wie...dalam tandas umah aku trun salji nie..haha



” Nizam Ijam Dot Com”

AesyaZealous on 24 Julai 2011 11:37 PTG berkata...

ohh pernah berlaku ekk..baru tau..hii

Arissha Sofea on 25 Julai 2011 12:32 PG berkata...

berlaku pada 2002..tapi rmi yg tak tahu trmasuk la saya..huhuhu

Innanie | Ariffin on 25 Julai 2011 1:20 PG berkata...

subhanallah. kuasa Allah tiada tandingan!

Arissha Sofea on 25 Julai 2011 6:05 PTG berkata...

betul2...=)

Tapak Kaki on 27 Julai 2011 4:51 PTG berkata...

subhanallah.. harap kat Malaysia pulak turun salji..

Arissha Sofea on 28 Julai 2011 10:47 PTG berkata...

nak main salji kat genting ada..huhuhu

Catat Ulasan

Klik kalau nak tengok

Catatan Popular

 

Pelawat

pink teddy

pink teddy

Terima Kasih dari : Arissha Sofea Story Teller