Welcome To Arissha Sofea Blog..Its Time For Story..

Halaman

Khamis, 23 Jun 2011

Wajah Seiras Ada Jodoh??


Sazzy Falak : Sumber mstar
Assalamualaikum dan hye semua..selamat pagi..hari ini saya nak menulis entry tentang betul ke orang tua-tua kata kalau wajah kita seiras dengan pasangan kita maknanya ada jodoh??

Hrrrmm..betul ker??tapi dari mata pandangan saya lah kan, kebanyakan dari pasangan-pasangan yang berkahwin tu muka mereka mesti ada iras-iras sikit. Lepas tu ada orang cakap kalau nak tahu pasangan kita tu jodoh kita atau tak, tengok lah pada wajahnya..ada iras-iras atau tak..Boleh pakai ke teori ni..atau ia sekadar kebetulan??

Menurut Dr. Fadzilah Kamsah lelaki dan perempuan akan cenderung pilih pasangan yang ada persamaan dengan wajah dorang :) Even not totally same, tapi ada la juga part-part tertentu yang sama. huhu..Manakala Dr. James Fallon dari Universiti California mendapati mesti ada sekurang-kurangnya 12 tempat yang menjadikan pasangan itu kelihatan seiras. Amazing kan...=)

Allah dah ciptakan kita secara berpasangan. Mulanya Adam dicipta kemudian Hawa pula dari tulang rusuk sebelah kiri Nabi Adam a.s. Jadi sudah pasti setiap hambaNya telah tersirat dan tersurat lagi nyata akan hidup berpasangan apabila sudah bertemu jodoh masing-masing.

Shahirah dan Ijoy : Sumber Kosmo
Tak semestinya jugak kita kena tengok dari wajah sebab ramai jugak yang berkahwin tapi muka tak seiras langsung. Tapi tetap bahagia dan aman hingga ke anak cucu. Kalau kita dapat pasangan yang seiras tu anggap lah ia satu bonus..bukan senang nak dapat sebab my parent sendiri pun wajah diorang tak seiras. Seelok-eloknya dapatkanlah petunjuk dari ALLAH S.W.T adakah dia jodoh yang terbaik untuk kita atau tidak dengan melakukan solat isthikaroh. Insyallah dapat petunjuk dariNya.. 





7 comments:

نورا أميلا رسلان on 23 Jun 2011 pada 8:00 PTG berkata...

yerp2!. stuju tu..

Tanpa Nama berkata...

sgt setuju!!!

Arissha Sofea on 23 Jun 2011 pada 8:25 PTG berkata...

tapi macam best plak bila kita dengar teori ni kan..=)

Atiqah Wadiah on 24 Jun 2011 pada 4:40 PTG berkata...

org2 tua pon ada ckp jgk..klu wajah nk dkt2 sama,Insyaallah jodoh pjg..kena byk2 kan doa supaya jodoh kita tu kekal buat slama2 nyer..lg bez klu dpt jodoh yg kita ni t'cipta dr tulang rusuk dia..hehe :)

DREM on 24 Jun 2011 pada 11:11 PTG berkata...

Betol2...mostly couple ada iras2 jugak la

Arissha Sofea on 25 Jun 2011 pada 12:43 PTG berkata...

Atiqah Wadiah; tu lah..org tua2 ckp kalau muka seiras ni jodoh panjang..tapi apa2 pun byk kan berdoa..

Arissha Sofea on 25 Jun 2011 pada 12:44 PTG berkata...

Blogberry Emry: aah..ada yang tak seiras jugak..huhu

Catat Ulasan

Klik kalau nak tengok

Catatan Popular

 

Pelawat

pink teddy

pink teddy

Terima Kasih dari : Arissha Sofea Story Teller