Welcome To Arissha Sofea Blog..Its Time For Story..

Halaman

Rabu, 22 Jun 2011

Budak Baca Al-Quran Elak Dirogol


Assalamualaikum dan hye uolls..selamat petang..Sekarang ni kalau kita tengok kat mana-mana je mesti ada kes atau isu rogol berlaku. Apa yang kita perlu buat sekiranya kita berada di situasi berkenaan di mana kita hendak dirogol???Lari??Jerit??Pura-pura pengsan??hahaha..mesti korang panik time tu dan tak tahu nak buat apa kan. Kalau korang bernasib baik terlepas la dari menjadi mangsa. Tapi walau macam mana pun kita perlu sentiasa berdoa agar kita dijauhi daripada musibah-musibah seperti ini dan dijauhi dari sebarang ancaman bahaya dan kecelakaan.

Ada satu cerita ni terjadi dekat Jeddah di mana seorang budak perempuan berusia 10 tahun membaca lima surah daripada kitab suci al-quran bagi mengelakkan daripada menjadi mangsa rogol. Apabila si perogol menghampirinya, beliau akan membaca ayat suci al-quran yang sering dipraktikkan dan menjadi amalan sehariannya. Terus si perogol tu tak jadi nak rogol dia. 

Wah..memang terbukti yang kitab suci al-quran ni mempunyai banyak kelebihan dan mukjizat yang agung buat kita sehingga mampu mengelakkan kita daripada dirogol. Untuk membaca kisah ini dengan lebih lanjut boleh KLIK SINI

Buat semua wanita-wanita di luar sana, berhati-hati lah kalau nak keluar jalan-jalan ke mana-mana. Jangan berjalan berseorangan di tempat yang sunyi terutamanya pada waktu malam. Sentiasa berhati-hati walau dimana-mana sahaja anda berada. Kadang-kadang dalam rumah pun jenayah rogol ni terjadi. Betul tak??Lagi satu, pakai lah pakaian yang menutup aurat kerana pakaian yang dipakai oleh kita sebenarnya merupakan salah satu punca rogol ni berlaku. Nak pakai seksi-seksi dalam bilik je yer atau pakai kat depan suami jer..pahala pun dapat..Hehehehe..itu sahaja untuk kali ini..

Thanks for reading..=)

8 comments:

Pokcik Blogger Baru on 22 Jun 2011 6:41 PTG berkata...

Assalamualaikum pembuka bicara, pokcik tumpang lalu ya.

Idea budak ni mmg terbaik.. perogol pon x smpi ati, trus insaf.. tpi bagi pndgn pokcik, klo kat m'sia ni, klo korang stkt berpura2 bc, x pyh.. lebih baik korang berpura jadi laki mcm pokcik, xde sape nak... (eh, pokcik ni pura2 gak ke?)

nota perut: Pokcik blogger terbaru yang suka buang angin... polo n dipolo

Tapak Kaki on 22 Jun 2011 6:55 PTG berkata...

betapa takot ye bebudak pompuan sekarang ni nak keluar rumah...

Siti Arfah on 22 Jun 2011 10:19 PTG berkata...

Syaitan, makhluk halus, jin & yg seumpamanya pn gerun dgn ayat2 suci al-quran,apatah lg hamba Allah yg ternyata lemah lg naif . Btapa agungnya ayat2 suci al-quran . Al-quran jgn mls baca, pelindung diri kita tu . Then dpt pahala lg tuh . WaAllahua'lam.^^

Arissha Sofea on 22 Jun 2011 10:26 PTG berkata...

Pokcik Blogger Baru: Kalau yang pakai tudung cmne nak menyamar jadi lelaki??

Arissha Sofea on 22 Jun 2011 10:28 PTG berkata...

Tapak Kaki : Tu lah..macam2 kes skrg ni..semua perempuan takut nak keluar rumah.

Siti Arfah: Tu lah, kita kena selalu baca al-quran kerana ia boleh menjadi pendiding diri luar dan dalam..=)

Siti Arfah on 22 Jun 2011 11:10 PTG berkata...

Betol3 . ^^

Pojiekyra on 22 Jun 2011 11:39 PTG berkata...

al-quran melindungi semua dr malapetaka:)

Arissha Sofea on 23 Jun 2011 1:06 PG berkata...

Siti Arfah: Semoga kita semua dilindungi hendaknya..insyallah..

Pojiekyra: Betul tu..mudah-mudahan..amin..semoga kita semua dilindungi..

Catat Ulasan

Klik kalau nak tengok

Catatan Popular

 

Pelawat

pink teddy

pink teddy

Terima Kasih dari : Arissha Sofea Story Teller